Scroll Top

Leestip: Het innovatie doolhof

De inhoud van dit artikel

Het innovatief doolhof

‘Het Innovatiedoolhof: innovatie simpel gemaakt’

Slechts 20% van alle innovatieprojecten haalt de markt. Is de start van innovatie voor jou en jouw kantoor ook niet vanzelfsprekend? Bij de meeste accountantskantoren wordt innovatie tegengehouden door een gebrek aan tijd en creativiteit. Of misschien ken je de behoeften van je klanten niet voldoende?

De auteur van het boek Gijs van Wulfen reist de hele wereld over om mensen te inspireren en zijn verhaal over innovatie te vertellen. Veel innovators ervaren dezelfde hindernissen. Het is zijn drive om dit te veranderen.  In ruim vijftig innovatieprojecten zag hij hoe je de vaak chaotische start van innovatie structuur kunt geven en welke 10 belangrijke activiteiten je moet uitvoeren en in welke volgorde om succesvol te innoveren.

Vier logische startpunten lopen naar heldere routes voor succesvolle innovatie:
1. De Idee-route: je hebt een idee, wat nu?
2. De Technologie-route: je hebt een nieuwe technologie, wat nu?
3. De Klantknelpunt-route: je hebt een klantprobleem ontdekt, wat nu?
4. De Noodzaak-route: je moet innoveren, wat nu?

Inspirerende cases van Airbnb, Google Glass, Angry Birds, LEGO en bovengenoemde innovatieroutes leren je belangrijke vragen te beantwoorden ten aanzien van de start van een innovatie. Zit de klant er wel op te wachten? Is de innovatie te realiseren en winstgevend? Dit boek geeft je de structuur om succesvol te innoveren.

Het boek is te bestellen bij Managementboek.

Het innovatie doolhof