Zo vernieuw je je Businessmodel!
Hoe blijft jouw kantoor in de toekomst relevant? In een sneltreinvaart veranderen sectoren en bepalen nieuwkomers de koers binnen de sector met verschillende frisse en wendbare businessmodellen. Zij maken vaak slim gebruik van technologische ontwikkelingen. Ook in de accountancy zullen de technologische ontwikkelingen de traditionele manier vervangen, sneller dan we denken en met steeds verdergaande geautomatiseerde processen. Wil jij met jouw kantoor niet buitenspel staan? Maar voorbereid zijn? Dan kun je de ontwrichtende kracht van businessmodelinnovatie niet langer negeren. Laat jouw business model aansluiten bij jouw klant (latente) behoeften!
Dit boek geeft je inzichten en inspiratie over hoe je robuuste en toch wendbare businessmodellen ontwikkelt. De innovatiekracht van je businesspartners hierin is belangrijk, maar denk zeker ook aan het inzetten van je netwerk van ambassadeurs. Na een eerste blauwdruk komt het in de praktijk brengen. Want de echte uitdaging komt daarna pas, namelijk tijdens de vertaalslag naar de praktijk. Sluit je businessmodel voldoende aan bij de behoeften van je klanten? Waarom is jouw kantoor de aangewezen organisatie om onderscheidend en vernieuwend te zijn? Wat maakt dit jouw kantoor echt uniek? En is er genoeg draagvlak binnen jouw kantoor om het stuur echt radicaal om te gooien?
Zo vernieuw je je businessmodel! is een boek voor accountants en adviseurs die optimale waarde willen creëren voor hun klanten maar ook voor het eigen kantoor. Zodat ze ook in de toekomst succesvol zullen blijven.
Het boek is geschreven door Yousri Mandour, Kris Brees en Dorien van der Heijden. Zij zijn partner bij ICSB Marketing en Strategie. Zij ondersteunen organisaties bij het ontwikkelen en implementeren van nieuwe klantgerichte businessmodellen.
Het boek is verkrijgbaar bij Managementboek.