Waarde Propositie Ontwerp
Waardepropositie Canvas
De belangrijkste tool voor het maken van waardeproposities is het Waardepropositie Canvas. Hier hebben wij onlangs een artikel over geschreven. In het artikel leggen wij uit hoe jij het Waardepropositie Canvas voor jouw kantoor kunt gebruiken. Met name hoe je de pains en gains kunt achterhalen wordt hierin uitgebreid behandeld.
Maar nu even terug naar het boek… In het boek wordt het gebruik en de werking van het Waardepropositie Canvas helder uitgelegd. Het Canvas maakt waardeproposities zichtbaar en tastbaar, waardoor deze makkelijker bespreekbaar, te managen en te ontwikkelen zijn. Het boek helpt om stap voor stap de patronen van waardecreatie te herkennen en te begrijpen.
Door een waardepropositie te ontwerpen met het Waarde Propositie Canvas zorg je ervoor dat je team op dezelfde manier werkt en is de kans op falen van producten en diensten beperkt. Om succesvol te zijn moet je de klant altijd centraal stellen. Waar heeft hij echt behoefte aan? Welke problemen los jij op? Hoe kun jij de klant een plezier doen? En hoe vertaal je dat naar een duidelijke win-win waardepropositie?
Het boek ‘Waarde Propositie Ontwerp’ geeft toegang tot de Nederlandse versie van Strategyzer, waar online oefeningen, tools en posters te vinden zijn.
Na ‘Business Model Generatie’, een echte bestseller heeft Alex Osterwalder Waarde Propositie Ontwerp geschreven. Dit boek is een verlengstuk van het eerste boek en heeft als doel het ontwikkelen van producten en diensten waar mensen echt behoefte aan hebben. Oftewel het ontwerpen van sterke waardeproposities.
Tip: Lees eerst het boek ‘Business Model Generatie’, dan zul je dit boek extra waarderen!
Het boek is te koop bij Managementboek.
Business Model Generatie
Zoals al eerder aangegeven is Waarde Propositie Ontwerp een verlengstuk van het boek ‘Business Model Generatie’. Wij adviseren dan ook om eerst dat praktische boek eerst te lezen.