Scroll Top

Leestip 50 verdienmodellen

De inhoud van dit artikel

Leestip: 50 verdienmodellen

De accountancy kent eigenlijk maar twee bekende verdienmodellen, namelijk ‘Uurtje factuurtje’, het abonnementsmodel of een mix hiervan. In andere sectoren worden al veel meer verdienmodellen gebruikt en het is dan ook vreemd dat de accountancy zich maar beperkt tot slechts een aantal verdienmodellen. Daarom delen wij hierbij het boek ’50 verdienmodellen’, puur ter inspiratie.

In het boek worden vele verschillende verdienmodellen beschreven. Welke zijn er en hoe zou je deze op een slimme manier kunnen inrichten in een online of offline omgeving?

Belangrijk hierbij is het maken van goede afwegingen waarbij niet alleen omzet belangrijk is, maar ook de tijd en energie die je in het verdienmodel stopt, om het nog maar niet te hebben over de centrale rol van toegevoegde waarde.

Omdat we in een wereld leven waarin de online omgeving niet meer is weg te denken en steeds belangrijker wordt binnen B2B, is het belangrijk om online goed zichtbaar te zijn voor je doelgroep. Dit boek laat zien hoe je zowel online als offline verdienmodellen kunt gebruiken binnen jouw kantoor.

Nu zul je je misschien afvragen waarom een ander verdienmodel nodig is terwijl het nu goed gaat. Het antwoord is simpel. De omzetstijging bij accountantskantoren is minder dan omzetstijgingen bij andere dienstverleners. Ook staat al jaren de verhouding nieuwe dienstverlening vs. standaard werk nagenoeg op een gelijk niveau, dit geeft dus enorme kansen weer voor de accountancy branche.
Een andere aanpak met een ander verdienmodel kan hierbij helpen. Lees het boek en kom erachter hoe verdienmodellen als Service Level Agreement, value based pricing en pakketvorm van waarde kunnen zijn voor jouw accountantskantoor!

Het boek is geschreven door Jeanet Bathoorn en Petra Luliano.

Het boek is te bestellen bij Managementboek.

44