Invloed
Heb jij je ooit afgevraagd waarom jij sommige aanbiedingen in de supermarkt, boekenwinkel of in een restaurant niet kunt weerstaan? Deze bedrijven gebruiken technieken die jouw “gedrag” als consument of bedrijf “sturen” naar een voor hun gewenst resultaat. Waarschijnlijk denk je hier niet al te veel over na. Je weet dat verkopers dit proberen, maar zelf besteed je hier weinig aandacht aan. Toch kun jij ook met jouw accountantskantoor technieken gebruiken die meer en betere klanten opleveren, zorgen voor betere tarieven en die het kantoor onderscheidend vermogen opleveren ten opzichte van andere kantoren.
Het boek Invloed van Robert Cialdini legt uit hoe je biologische gedragspatronen kunt gebruiken om (potentiële) klanten te sturen naar gewenst resultaat. Robert Cialdini is een expert op het gebied van beïnvloeding en het overtuigen van anderen. Hij heeft een reeks bestsellers geschreven die over de hele wereld gelezen worden.
Robert Cialdini is de bedenker van 7 overtuigingsprincipes:
- wederkerigheid;
- consistentie;
- sociaal bewijs;
- sympathie;
- autoriteit;
- schaarste;
- (7. Eenheid).
In dit boek staan 6 van de 7 overtuigingsprincipes centraal en wordt theorie gecombineerd met praktische voorbeelden uit het bedrijfsleven. Na het lezen van het boek zal je verbaast zijn hoe jij deze beïnvloeding kunt gebruiken in het voordeel van jouw kantoor en dan met name hoe je (potentiële) klanten kunt triggeren.
Het boek is te bestellen bij Managementboek.