8 handige sales en marketing handvatten en -methodes voor accountants
Omdat wij weten dat veel accountants druk zijn met het bijhouden van vakliteratuur en nauwelijks toekomen aan het bijleren op andere vlakken (breder), hebben wij onderstaande uiteenzetting gemaakt. Het overgrote deel van de accountants die wij wekelijks spreken, vinden sales en marketing lastig.
In dit artikel hebben we daarom speciaal voor accountants een aantal hele bruikbare en handzame handvatten uiteengezet voor betere sales en marketing. Wij hebben hieronder slechts een enkele genoemd, op internet zijn er uiteraard nog veel meer te vinden. We hebben geprobeerd deze per categorie voor jou alvast onder elkaar te zetten. Uiteraard maken wij ook graag zelf gebruik van deze handvatten en structuren. Lees hieronder verder en klik op de links voor meer informatie. Wanneer jij nog tips hebt dan horen wij dat uiteraard ook heel graag van jou.
3 methoden voor betere sales
- Bitsing, In zes stappen B,I,T,S,E,R, succesvol meer sales doen en van potentiële klant tot ambassadeur werken.
- De par 5 Methode, Een gestructureerde methode voor meer en betere acquisitie, van deskresearch tot doelstellingen realiseren (en alle sales stappen daar tussen om te komen tot conversie).
- Sales vanuit je hart, Een praktische methode voor authentieke sales a.d.h.v. de metafoor van de glijbaan, van investeren in de relatie tot het krijgen van commitment op de oplossing.
5 methodes/modellen voor betere marketing
- Product lifecycle analyse, maak een marketingstrategie voor een product of dienst, verdeeld over 4 fases: Introductie, Groei, Volwassen, Neergang.
- Waardestrategieën van Treacy en Wiersema, deze methode gaat over het kiezen van product innovatie, klantaandacht of lage prijzen.
- Puple cow van Seth Godin, Hoe maak je een opmerkelijk product of dienst met onderscheidend vermogen door het maken van keuzes.
- De 6 beïnvloedingsprincipes van Cialdini, maak gebruik van wederkerigheid, toewijding en consistentie, sociale bevestiging, sympathie, autoriteit, schaarste en eenheid.
- AIDA, trek de Aandacht(Attention), wek Interesse (Interest), zorg voor Verlangen (Desire), en zet om in Actie (Action).
Wij wensen je alvast veel plezier en succes toe met de toepassing van bovengenoemde handvatten en modellen.
Nieuwe Klanten genereren vanuit het internet?
Ben je benieuwd hoe jouw accountantskantoor nieuwe klanten kan genereren doormiddel van het internet? Lees onze 6 tips voor in het inzetten van online marketing voor jouw accountantskantoor.
WIL JIJ JOUW KANTOOR EN KLANTEN HELPEN BIJ HET REALISEREN VAN MEER WINST EN WAARDE?
Het (MKS®) ManagementKompasSysteem® is een methodiek speciaal ontwikkeld voor het begeleiden van MKB ondernemers. Met als hoofddoel: inzicht, focus, rust en meer winst. Het MKS bestaat uit handvatten die je helpen bij het adviseren van iedere ondernemer, groot of klein en onafhankelijk van de branche.
Met het MKS zorg je voor:
- Stuurinformatie;
- Onderscheidend vermogen;
- Een gestructureerde en inspirerende adviesmethode;
- Een concrete aanpak om te werken aan rendementsverbetering en waardecreatie;
- Een nieuwe verdienmodel gebaseerd op toegevoegde waarde;
- Nog meer plezier in het werk.