5 tips voor onderscheidend vermogen van jouw accountantskantoor

5 tips voor onderscheidend vermogen van jouw accountantskantoorOnderscheidend vermogen accountantskantoor

Waarom kiezen klanten juist speciaal voor jouw accountantskantoor?
Anders gesteld, waarom zouden klanten voor jouw accountantskantoor moeten kiezen?
Wat is het onderscheidend vermogen van jouw kantoor ten opzichte van andere kantoren?

De onderstaande denkrichtingen kunnen jou helpen om de propositie van jouw kantoor verder scherp te krijgen. Alles wordt makkelijker en leuker voor jouw kantoor en voor de klanten, wanneer je hier voor jezelf duidelijkheid in creëert.

1. Maak een duidelijke scherpe klantbelofte “statement”
2. Zorg voor expertstatus en communiceer dit
3. Wees onderscheidend in het dienstenaanbod
4. (Inter)nationale zichtbaarheid en betrokkenheid
5. Zorg voor een onderscheidend prijsbeleid

Hieronder worden deze 5 denkrichtingen verder toegelicht:

 

1. Je hebt een heel duidelijke klantbelofte

Jouw belofte is bijvoorbeeld dat de jaarrekening altijd vóór 1 april klaar is. Jouw belofte zou ook kunnen zijn dat jij altijd belasting kunt besparen voor jouw klant. Een andere belofte zou kunnen zijn dat de administratie altijd up-to-date is. Jij helpt jouw klant te groeien. Of jij belooft jouw klant een hoger rendement?

 

 

2. Jouw kantoor is expert in iets

Bijvoorbeeld in internationaal zaken doen. Of in een bepaalde branche. Jouw kantoor kan expertise hebben voor start-ups, scale-ups of bijvoorbeeld ZZP’ers. Of jouw kantoor is echt specialist in een bepaald vakgebied bijvoorbeeld de keuze voor rechtsvormen.

 

 

3. Jouw kantoor levert andere diensten dan collega kantoren

Hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan automatiseringsadvies, HRM diensten, juridische dienstverlening, fusie- en overname dienstverlening, procesoptimalisatie of rendementsverbetering. Of jouw kantoor heeft juist een keuze gemaakt voor de one-stop-shop gedachte, je een full-full-full service kantoor.

 

 

4. Jouw kantoor werkt grensoverschrijdend

Bijvoorbeeld met eigen regionale of internationale vestigingen of een deelname aan een landelijk of  internationaal samenwerkingsverband.
Waardoor jij landelijk of internationaal actief bent en de klanten goed overal vooruit kunt helpen.

 

 

5. Jouw kantoor onderscheidt zich op basis van prijsbeleid

Zo zou je bijvoorbeeld vooraf duidelijk “vaste” prijzen kunnen communiceren.
Je zou de dienstverlening kunnen prijzen op basis van de geleverde toegevoegde waarde (succesfee en of valuepricing).
Je kunt ook een prijsvechter zijn met de garantie altijd de goedkoopste te zijn. Je kunt een abonnement structuur hanteren.
Of, wat dacht je van een tarief voor iedereen, alle diensten e.d. binnen jouw kantoor.

Bovenstaande manieren van onderscheidend zijn komen wij dagelijks in meer en mindere mate tegen. Wil jij eens sparren over de mogelijkheden en onmogelijkheden voor jouw kantoor? Laat het ons dan gerust weten.

 

Online marketing inzetten om jouw onderscheidend vermogen ter vermarkten?

Lees onze 7 online marketing tips over hoe jij dit kan doen.

WIL JIJ JOUW KLANTEN HELPEN BIJ HET REALISEREN VAN MEER WINST EN WAARDE?

Het (MKS®) ManagementKompasSysteem® is een methodiek speciaal ontwikkeld voor het begeleiden van MKB ondernemers. Met als hoofddoel: inzicht, focus, rust en meer winst.

Het MKS bestaat uit handvatten die je helpen bij het adviseren van iedere ondernemer, groot of klein en onafhankelijk van de branche.

Met het MKS zorg je voor:

  • Stuurinformatie;
  • Onderscheidend vermogen;
  • Een gestructureerde en inspirerende adviesmethode;
  • Een concrete aanpak om te werken aan rendementsverbetering en waardecreatie;
  • Een nieuwe verdienmodel gebaseerd op toegevoegde waarde;
  • Nog meer plezier in het werk.

Meer weten?

Wat is mks
Vind je dit een interessant artikel? Deel het met je netwerk en help ons nog meer professionals te bereiken!